Futurum

 Facebook / Tumblr / Nadchodzące wydarzenia / 22.02 Presspack

Futurum to cykl koncertów i spotkań wokół muzyki, który skupia się na prezentowaniu artystów, mających wpływ na kształtowanie się nowej fali w muzyce elektronicznej początku XXI w. W akustycznym, wizualnym i materialnym rozumieniu jest ona częścią sztuki współczesnej. Futurum stanowczo opowiada się za żywo rozwijającą się i artystycznie niezależną kulturą muzyczną, tworząc miejsce dla nowoczesnego dźwięku, sztuki i designu.

Comiesięczne spotkania odkryją wynurzające się zjawiska muzyczne, które wciąż nie zostały właściwie dostrzeżone i nie znalazły miejsca na rozkwit we Wrocławiu. Zaproszeni przez ODA Firlej artyści pokażą swoje nietuzinkowe podejście do muzyki, wizję oraz cele - prezentowane podczas paneli dyskusyjnych. Bardziej niż na klubowym charakterze elektroniki, Futurum kładzie nacisk na wrażenia, ekspresję uczuć oraz wspólne przeżywanie odbiorców oraz artystek i artystów.

Futurum is a series of concerts and music meetings that focuses on presenting artists who influenced the new wave of early XXI century music. Futurum take a strong stand for fast developing and independent music culture, by giving a platform for current music, art and design.
From anger and sadness to collective joy. From work that never ends to endless free time. To not fight is to win. You will soon witness a unique ceremony. With three live acts, art exhibition, talks, discussions, new friends, electronic music. From 6 p.m. until midnight. The bar is open!

 

Futurum powraca. Z całkowicie kobiecym line-upem i czterema występami na żywo we wrocławskim Firleju.

Wieczorem 23 marca, Panxing, artystka związana z kopenhaską wytwórnią Posh Isolation oraz Nesm, połączy elementy techno, muzyki eksperymentalnej i miękkiego, minimalistycznego pianina, tworząc melancholijną atmosferę wyśnionych dźwięków syntezatora rozbudowaną o nagłe zwroty akcji. Kolejny kopenhaski talent, producentka i choreografka, Gel, zderzy dysmorficzne figury tańca współczesnego ze zdeformowanymi strukturami dźwiękowymi. Tak, jak w przypadku tańca współczesnego, jej muzyka bezustannie ewoluuje, od klasycznego metrum 120 uderzeń na minutę po zapętlone modulacje audio.

Mieszkająca w Wiedniu założycielka festiwalu Sounds Queer, Mala Herba oczaruje złowieszczym wokalem, hipnotycznym beatem, oziębłą linią basową i romantycznymi synthami, które rozbudzą zdrętwiałe ciała. Współzałożycielka Oramics, kolektywu poświęconego zwiększaniu widoczności identyfikujących się jako kobiety artystek na polskiej scenie elektronicznej, FOQL przedstawi live act, który będzie premierą nadchodzącego 15 marca albumu ‘Dumpster Diving Know-How’ wydanego via CGI Records.

Występy muzyczne będą poprzedzone prezentacją zaangażowanych inicjatyw DIY. Futurum przybliży działalność feministyczno-emancypacyjnych projektów Oramics oraz Girlt To The Front.

Hereby we team up again for the third edition of Futurum. With all female identifying line up and four live acts held in Wrocław’s Firlej Club.

In the evening of 23rd March, Copenhagen Posh Isolation and Nesm affiliate, Panxing, will combine elements of techno and experimental music with soft minimalist piano, serving the melancholy mood of dreamy synths with sharp twists and turns. The performance of another Copenhagen based talent, producer and choreographer, Gel will explore the audio aspects of modern dance figures. As in the case of contemporary dance, her music constantly transforms contracting into a combination of classic 120 bpm, distorted synths and modulates vocals.

Coming from Vienna, the founder of Sounds Queer Festival, Mala Herba will cast a spell of powerful, witchy vocals, hypnotic beats, cold basslines and romantic synthesized melodies that will definitely make you dance. The co-founder of stereotype-breaking Oramics collective, devoted to improving visibility of female-identified artists on Polish electronic scene, FOQL will perform a full live act to premier her new ‘Dumpster Diving Know-How’ album to be released on 15th March via CGI Records.

As usual, performances will be preceded by the presentation of DIY, valiant initiatives. This time Futurum will explore all female projects, Warsaw based Oramics collective and Girls To The Front, forward thinking zin and heartwarming nightclub.


*


Druga edycja Futurum, rozpoczynająca się się 22 lutego o 18:00, rzuci światło na kondycję artysty w ponowoczesnym świecie oraz relację pomiędzy obrazem a dźwiękiem, silnie eksploatowanymi przez nowoczesne technologie mediami.

Live act amerykańskich artystów ​bod [包家巷] (*jako niebinarna osoba używa w stosunku do siebie nomenklatury oni/ich) będzie bogaty w zmysłowe wrażenia. Występ poprzedzi rozmowa z artystami, która będzie teoretycznym wprowadzeniem do twórczości boda, wykorzystującego dźwięk do kreowania rozbudowanych cyfrowych rzeczywistości, nawiązujących do kultury sieciowej i technologii cyfrowej. rip ME, członkini kluczowego dla szwedzkiej muzyki współczesnej kolektywu Drömfakulteten, zszyje chaotycznie rozrzucone odłamki ambientu, zmanipulowane wokale i post-operowego dramatyzm w emocjonalny patchwork. Reprezentantka warszawskiej ​artystycznej grupy / slash / wytwórni, Intruder Alert, tego wieczoru odkryje głębię nielinearnych kompozycji pogłębionego ambientu i ekspansywnego industrial noisu.

Wydarzenie rozpocznie się od prezentacji obrazów wrocławskiej artystki Joanny Woś, której malarstwo jest przede wszystkim zwrotem ku emocjom. ​W obrazach Woś, człowiek ukazany jest jako niewolnik cudzych przekonań i ofiara populizmów, skrajnie administrowanego społeczeństwa stawiającego na heteronormatywność oraz systematyczną konsumpcję. Co za tym idzie, ciało człowieka staje się narzędziem systemu, a jego osobowość jest wyparta na rzecz ciągłego polepszania statusu warstw uprzywilejowanych. To co po nim pozostaje to powidok, cień własnej osoby.

*

bod [包家巷], czyli Nick Zhu, pochodzący z Tuscon (USA) artyści audiowizualni, aspirujący do miana najlepszych w 2019 roku (mixmag). Najbardziej znani dzięki współpracy z wytwórnią Danse Noire, gdzie pod koniec poprzedniego roku wydali świetnie odebrane LP, ‘The Recurrence of Infections [复发感染]’. Ich muzyka była dotychczas wydawana przez labele tj. Quantum Natives czy ZOOM LENS, czego pięknym zwieńczeniem stał się album Limpid Fear [清澈恐惧] (KNIVES) - szeroko opisywany m.in. w Tiny Mix Tapes Magazine, Self-titled mag, Kaltblut czy FACT.

Narracją dla muzyki Nicholasa Zhu aka boda [包家巷] jest osobista historia, naznaczona traumą i przemocą. Ich występy są rozciągniętym w czasie utworem, gdzie łagodna instrumentalna aura przerywana jest miejscami przez industrialne szumy oraz ekstatyczne smyczkowe partie. Przypominają spacer po wyboistej drodze, która z każdym krokiem łagodnieje.

Moving through personal history encompassing abuse and trauma, Nick Zhu’s aka bod’s [包家巷] music gesture towards gentle melodic ambience, industrial pulsations and metal-inspired screams, making for a nightmarish mixtape journey into the artists’ psyche.

Nick Zhu aka bod [包家巷] is an LA-based audiovisual artist, that you need to follow in 2019 (FACT), best known for theirs critically acclaimed Danse Noire late 2018 release “The Recurrence of Infections [复发感染]”. Their work has been platformed by labels such as Quantum Natives and ZOOM LENS, culminating in one of the best received albums of 2018 by Limpid Fear [清澈恐惧] on Knives.

https://soundcloud.com/baojiaxiang

Kry polska dj-ka i producentka, jedna z kluczowych postaci stojących za warszawską wytwórnią / artystyczną grupą Intruder Alert. Tworząc na pograniczu noisu, muzyki industrialnej oraz klubowej, KRY najlepiej znana jest z ciężkich i intensywnych setów o eksperymentalnym brzmieniu. Jej nielinearne kompozycje naświetlają gamę możliwych emocji, co rusz odkrywając ich kolejne formy. W samym 2018 roku zagrała ją m.in. w Londynie, Berlinie, Tokio i Osace, podczas Festiwalu Unsound w Krakowie i UH w Budapeszcie.

Kry is a DJ and producer, one of the brains behind the collaborating project Intruder Alert. They push out digital releases and throw parties in Chmury, the dark venue of Praga, the infamous warsaw’s area on the right side of the river. Bridging industrial noise with club music Kry is best known for her bilinear composition that gracefully illuminates floating emotions and reveals the great forms all around. In 2018 you could have seen her playing Unsound, UH Festival and several parties in London, Berlin, Tokyo, Osaka & more...

https://soundcloud.com/krykrykry

rip me nieodzowny element działającego w Sztokholmie kolektywu Drömfakulteten <clang>, założonego przez Kablam, Sissel Wincet oraz HAJ300 i kluczowego dla współczesnej muzyki elektronicznej. Członkinie Drömfakulteten stworzyły formułę maksymalnej gęstości dźwięków zapewniający euforyczny rollercoaster.

rip me odrzuca ład, kolekcjonuje chaotycznie rozrzucone odłamki ambientu, zdeformowanych wokali i głęboko skrywanej melancholii. Niszczy, aż do momentu odnalezienia doskonałości. Z precyzją i siłą odmierza środki by stworzyć idealną przeciwwagę między kontemplacją i euforią, jasnością a mrokiem, słodkim i gorzkim.

A member of Stockholm-based collective of HAJ300, Kablam, Sissel Wincent and ten other artists who play an extremely contemporary mix of gabber, hardcore, experimental club tracks and sombre soundscapes, rip me  is characterized by a forceful lust to experiment, a desire to mess things around until they’re screwed up enough to make perfect sense. Navigating between hardcore, ambient and deeply emotional melodies, through a landscape of broken rhythms, toss and turn across darkness, chaos and glory, rip ME activates the dancefloor with force and precision.

https://soundcloud.com/restinpeace_me

_______________________________________________________________________________________________________________

Pierwsza edycja Futurum odbyła się się 19 stycznia w Firleju. Wystąpili:

Rui Ho, artystka z Chin, która debiutanckie EP wydała w szanghajskiej wytwórni Genome 6.66 Mbp. Po przeprowadzce do Europy, rozpoczęła współpracę z Objects Limited, postępowym labelem Lary Rix-Paradinas, współzałożycielki Planet Mu, który angażuje kobiety i osoby tożsamościowe niebinarne. Jej produkcje sytuują się na obrzeżasz eksperymentalnej muzyki klubowej. Czerpiąc z bogatej chińskiej kultury, łączy wschodnie wpływy z dynamicznymi rave’owymi gatunkami, jak trance, breakbeats, hardcore. Współpracuje również z nowojorskim labelem Discowomen.

https://ruiho.bandcamp.com

Linnéa, której dynamiczne produkcje spinają, wywodzące się z amerykańskich przedmieść lat 90-tych, sub-basowe trapy, neo-reagatony, latynoamerykańskie rat-a-tat i inne hybrydowe gatunki, kwestionujące europejską hegemonię w muzyce. Aktywna w działaniach mających na celu dywersyfikację europejskiej sceny, Linnea współzałożycielką Trade Berlin, comiesięcznej imprezy promującej hi-tech klubowe brzmienia wytwórni tj. Staycore, Pan czy Janus.

W 2017 roku założyła No Shade, odbywający się w Acud Macht Neu cykl imprez, a także program treningowy dla dziewczyn i osób niebinarnych. Jego celem jest wspieranie rozwoju ich działalności djskiej, poprzez zajmowanie slotów obok rozpoznawalnych headlinerów oraz organizowanie miesięcznych programów mentorskich.

https://soundcloud.com/linnea-palmest-l

41issa traktuje muzykę jako medium, które ma podważać status quo i wywoływać sprzeczne emocje. Jako DJ-ka eksperymentuje z dźwiękiem, sprawdzając, jak skrajne reakcje może wywołać na kolektywnym ciele jej selekcja. Jej muzyczne zainteresowania oscylują wokół muzyki trance, hardstyle czy gabber. Nie bez powodu wymieniana jest obok Sentimental Rave czy Gabber Eleganzy.

https://soundcloud.com/41issa

Grań, warszawski DJ i producent, członek Intruder Alert oraz Genome 6.66 Mbp, tworzący na pograniczu noisu i muzyki klubowej. Grał m.in. w Szanghaju, Pradze oraz na kutnohorskim CREEPY TEEPEE FESTIVAL. Współpracował z nowojorską wytwórnią SHXME, tworzył miksy do podcastów dla Berlin Community Radio z Dis Fig, Loyalty XIX, Aghnie, Swan Meat, Mang i Morgianą Hz. Nagrane z Avbrvn, 'Candles' EP, wydane w zeszłym toku w Intruder Alert, jest dystopijnym dźwiękowym pejzażem zanurzonym w półmroku i chłodzie.

https://soundcloud.com/grannnn

Program muzyczny uzupełni wernisaż wystawy Luby Shynder, Typowe krajobrazy / Regular Landscapes 

12.01.2018, 18:00

Wystawa Typowe krajobrazy / Regular Landscapes przedstawia fantazje artystki na temat zadomowienia się w surowych pejzażach, które stają się bezpiecznym miejscem i placem zabaw. Artystka sugeruje zaprzyjaźnienie się ludzi, skupionych w ośrodkach cywilizacyjnych, z dziewiczymi, przerażającymi w swej wielkości krajobrazami, poprzez przyłożenie do nich obiektów i czynności kojarzących się z wygodą, ciepłem oraz beztroską.

Wszystkie przedstawione prace są cyfrowym drukiem prac analogowych. Większość materiałów wykorzystanych do robienia prac to stare magazyny czy książki odzyskane i uratowane ze śmietników. Przedstawione prace powstały z myślą o cyklu futurum.

Autorka: Liubov Shynder - od pięciu lat tworzy w technice kolażu analogowego. Jest założycielką wrocławskiego klubu kolażowego, którego spotkania odbywają się, już drugi rok, co tydzień w ODA Firlej. Oprócz kolaży artystycznie zajmuje się również haftem. Jest edukatorka i animatorka społeczną. Mieszka z kotem i lubi ładne ubrania.

Oprawa wizualna futurum / plakat / Ewa Rebeka Służyńska

ERS

Kolaże wykonała Luba Shynder

Samacut

Facebook: 

Futurum

Futurum x Firlej - Rui Ho / Linnéa / 41issa / Grań

Pobierz informacje prasowe